פוסט מוצג

אדם ובריאה

  אנחנו, בני-האדם, הננו ישויות חוץ-פלנטריות, שבאים לכדה"א ומקבלים גוף כדי שבתקופת החיים פה נקיים התפתחות ולמידה. הלמידה מתאפשרת כאשר אנ...

הזיהום האלקטרומגנטי


הזיהום האלקטרומגנטי ה(כמעט) בלתי-מוחש אך בהחלט מוכחש

תעשיית הסלולר מבקשת לקדם בכל הכוח את הדור הבא של התקשורת הסלולרית, G5. בניגוד לאינטרסים של תעשייה זו, ברור לי שתקשורת ה- G5 היא רק השלב האחרון בשרשרת של זיהומים אלקטרומגנטים הנוצרים ע"י תעשיית התקשורת העולמית אל תוך האטמוספירה של כדה"א מזה למעלה ממאה שנה מבלי שמישהו ייתן על כך את הדעת או את הדין.

גוף האדם, כמו כל מערכת אורגנית, הוא מערכת חשמלית מאוד מורכבת ומתוחכמת. ראשית, האטומים בנויים מחלקיקים המוחזקים יחד בכוחות חשמליים; האטומים יוצרים מולקולות, קטנות וגדולות, בכוחות חשמליים; וגם הכוחות המדביקים יחד מולקולות ויוצרות את התאים ואברי הגוף הינם חשמליים. לא רק המבנה הוא חשמלי – כל התהליכים הפיזיולוגיים – תהליכים עצביים, חילוף החומרים בתאים, וכיו"ב – כולם תהליכים חשמליים. לדוגמא, בדיקות אאג, אקג, אמג מודדות כדבר שבשגרה העברת אותות חשמליים באיברים שונים בגוף, ובאירוע של דום לב נותנים הלם חשמלי כדי לעורר את הלב.

בפרט, הגוף מהווה אנטנה. המשמעות היא שכל קרינה אלקטרומגנטית נקלטת ע"י הגוף, ממש כמו שאנטנת הרדיו קולטת את שידורי הרדיו. למי שמטיל בכך ספק, זוהי עובדה מדעית מוכחת – מוזמן לגעת באצבעו באחד ההדקים של אוסצילוסקופ (מכשיר שמראה תנודות חשמליות) ויוכל לראות מייד, עם כיול מתאים של סקלת האוסצילוסקופ, איך הויברציות של השידורים הנקלטים ע"י גופו מרצדות על המסך.

הזיהום האלקטרומגנטי החל לפני למעלה מ-100 שנה, בתחילת המאה ה-20, עם המצאת הרדיו, וכך החלה האטמוספירה שלנו להתמלא בשידורים מסוגים שונים, שהיום כוללים רדיו, טלויזיה, מכ"מ (רדאר), תקשורת צבאית ואזרחית, תקשורת סלולרית ומערכות איכון. כל סוגי השידורים האלה הינם קרינה אלקטרומגנטית בתחום תדירויות הידוע כתדירויות רדיו (Radio Frequencies), בקיצור RF. שידורי רדיו, כידוע, משודרים באמצעות אנטנות ונקלטים באמצעות אנטנות. היום, בפרט עם התפתחות התקשורת הסלולרית, יש אנטנות המוציאות קרינת RF כמעט בכל פינה, ואם לא די בכך, אז גם החלל מלא חלליות המשדרות ללא הפסק לכדור הארץ, בין השאר כדי לתת בכל מקום שירותי איכון (GPS).

מדוע זה זיהום? משום שלמרות כל מאמצי תעשיית ההיי-טק להכחיש זאת, קרינת ה-RF אינה טבעית לאדם ובכלל לעולם האורגני, אבל היא משפיעה עלינו, ולא לטובה. טענת הכיסוי של תעשיית ההיי-טק היא שבוצעו הרבה מחקרים לבדוק אם קרינה זו מסרטנת, אבל לא נמצאו ממצאים חותכים, וכל עוד פועלים לפי התקנים הקיימים אז אין סיבה לחשש. אולם הבעיה בקרינת ה- RF אינה אם היא מסרטנת או לא, אלא בהיבט שונה לגמרי : כאמור, שידורי רדיו נקלטים ע"י אנטנות, כך שגופנו משמש כל הזמן, ללא הרף, כאנטנה לכל שידורי ה-RF בסביבה שלנו, ומגיב לכולם בלית ברירה.

מה הגוף קולט? כאמור – תשדורות רדיו, טלוויזיה, תקשורת צבאית ואזרחית, תקשורת סלולרית. כל מה שיש. כל קרינת RF שבסביבה. בחיי השגרה איננו מבחינים בכך, כיוון שההשפעה היא במנות זעירות, מצטברת, התרגלנו, ואיננו שמים לב איך הקרינה מתערבת בתהליכים הפיזיולוגיים הטבעיים שלנו. למעשה, אין לנו למה להשוות, כי כולנו חשופים לה באותה המידה, ואנחנו לא מכירים איך זה לחיות ללא השפעת הקרינה הזו.

הבעיה בזיהוי הנזקים הנגרמים ע"י קרינת RF שככל הנראה (לי לפחות לא ידוע) היא אינה משאירה משקעים חומריים בגוף. הנזקים הם נזקים תהליכיים, שאותם הרבה יותר קשה לזהות. אנסה להסביר: תהליכים מנטליים ורגשיים מתבצעים באמצעות מערכת העצבים. בכל תהליך כזה מועברים זרמים במערכת העצבים בגוף. גם אנטנות מגיבות לקרינת הרדיו ע"י זרמים הנוצרים בתוכן – כך אנטנה אמורה לעבוד. לכן גם הגוף שלנו, כשהוא קולט קרינת RF, מגיב ע"י העברת זרמים בתוכו. זרמים אלה אינם תואמים לתהליכים העצביים הטבעיים שלנו. הם מתערבבים בתהליכים העצביים שלנו ומשבשים אותם.

הנזקים הנגרמים הם מצטברים, לא מיידיים, וקשה מאוד לייחס אותם לקרינה בדרכים שישכנעו את הציבור הרחב. הרפואה הקונבנציונלית מזהה נזק רק כאשר הוא מופיע בצורה מקומית ברקמות. קל לגלות נזק כזה כאשר הוא מופיע בצורת גידולים, כוויות, וכיו"ב, הנגרמים ע"י קרינה אנרגטית (קרינה מייננת). נזקים בריאותיים אחרים, כגון בעיות פוריות, פגיעה בתפקודי המוח, שיבושים בתפקוד הלב ומחזור הדם, אובדן שמיעה, שינויים בהפרשת הרוק, בהרכבו ובזרימתו, מחלות ניווניות של מערכת העצבים, נחקרו בהקשר עם קרינת RF אך ללא תוצאות חד-משמעיות. מחקרים אלה גם עוסקים בחשיפה מאוד מרוכזת לקרינה, שהיא סיטואציה מקומית, ולא במצבה של החברה הכללית בסביבה, בעיקר עירונית, המכילה מידה רבה מאוד של קרינת RF.

יש מדי פעם מדענים שעושים כל-מיני חישובים הנדסיים וטוענים שהשפעת קרינת ה-RF על התהליכים הפיזיולוגיים והעצביים היא חלשה מדי ולכן אין מקום לדאגה. השאלה היא למה הישוו – לתהליכים פיזיולוגיים ועצביים הקשורים לתפקוד הגוף ולחילוף החומרים בו, שהם גסים יותר, או לתהליכים מנטליים ורגשיים שהם יותר עדינים.

למעשה אנחנו נולדים אל תוך אטמוספירה מלאה זיהומים אלקטרומגנטיים, ואיננו מכירים מצבים של אטמוספירה נקייה מזיהומים כאלה, שניתן להשוות אליהם.

יתר-על-כך, וזו אולי הבעיה העיקרית: הבריאה משגרת לכדור-הארץ, ללא הרף, אנרגיה אלקטרומגנטית שמטרתה לקדם את המין האנושי ובאמצעותו את הפלנטה כולה. המערכות הטבעיות שבנו, האנטנות שלנו, בנויות על-מנת לקלוט אנרגיה זו ולהשתמש בה לתועלתנו ולתועלת הבריאה כולה. אולם הזיהום האלקטרומגנטי משבש את פעילות המערכות הטבעיות שבנו ומשבש את קליטת האנרגיה המיטיבה מהבריאה. בנוסף, פעולתה של אנטנה היא דו-כיוונית – גם קולטת וגם משדרת, ובהתאם, גם גופנו אמור לשדר אנרגיה מיטיבה לסביבה ולבריאה, אך גם שידורים אלה משובשים ע"י הזיהום האלקטרומגנטי הסביבתי. כמו שבצבא יש תחום שנקרא לוחמה אלקטרונית (ל"א) שמטרתו שיבוש שידורים וקליטה ע"י האויב, כך תעשיית התקשורת עושה ל"א לתקשורת שלנו עם הבריאה.

היום כבר מכירים בזיהום הנגרם ע"י טכנולוגיות הלואו-טק במגוון של חומרים פחמניים, מזיהום האוויר בפיח וגזי חממה ועד מוצרי ניילון ופלסטיק לסוגיהם השונים שלא ניתן להפטר מהם, ועל הנזק הנגרם עקב כך הן לכדה"א והן לבריאות האדם וכל העולם האורגני. קל לנו לזהות קיומם של זיהומים פחמניים באוויר – מריחים אותם, מרגישים את קשיי הנשימה שהם יוצרים, אפשר לראות את התוצרים של זיהומים אלה בסביבה. קל לראות את הנזקים שהם גורמים – בעכירות האוויר (ערפיח וריחות לא נעימים), משקעים בריאות ומחלות בדרכי הנשימה, תרומה אפשרית להתחממות הגלובלית, איי הזוהמה באוקיינוס, וכיו"ב.

אנחנו חיים בסביבה המזוהמת קרינתית. החברה כבר מבינה שהזיהום הפחמני פוגע משמעותית בבריאות ובסביבה. מתי יבחינו ויבינו את הפגיעה הנגרמת ע"י הזיהום הקרינתי?


😊

אורי בן-יעקב G

© כל הזכויות שמורות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה