פוסט מוצג

אדם ובריאה

  אנחנו, בני-האדם, הננו ישויות חוץ-פלנטריות, שבאים לכדה"א ומקבלים גוף כדי שבתקופת החיים פה נקיים התפתחות ולמידה. הלמידה מתאפשרת כאשר אנ...

עקרונות קוסמיים וחוקי טבע


חוקי הטבע המוכרים וידועים לנו – חוקי הפיסיקה, הכימיה, המתמטיקה – מבטאים את התובנות, הפרשנויות, הטובות ביותר שיש לנו, בכל רגע נתון, לגבי התופעות בעולם החומר.

חוקים אלה מאפשרים לנו לנווט את דרכנו בעולם הטכנולוגיה. במערכות הכלכליות שבנינו הם מאפשרים לנו להתקיים ולשרוד. הם מספקים תחזיות שניתן למדוד, הכרחיים לטכנולוגיה, לתעשייה ולהנדסה. חוקים אלה עשויים להנחות אותנו בבניית גשרים, חלליות, אנדרואידים או טלפונים חכמים, וכיו"ב.

ומה לגבי הבנת היקום?

היקום כולל, מלבד עולם החומר, את עולם החי, העולם האורגני, ובפרט העולם האנושי. לפיכך הבנת היקום צריכה לכלול גם את הבנת העולם האורגני ובפרט הבנת האדם. אך חוקי הטבע הללו הם חסרי תועלת, בלתי-שימושיים לחלוטין, לחיי אדם – חוקי הפיסיקה והמתמטיקה אינם מסוגלים להנחות את חיי האדם. לדוגמה, חוקי הפיסיקה והמתמטיקה מאפשרים לנו לתאר ולנתח את תנועתה של רכבת הרים, אך אינם מועילים בשום צורה לעזור לעבור את העליות והמורדות ולהתגבר על המהמורות של חיי הנישואין.

הבנת עולם החומר בלבד היא מצומצמת, חלקית, ולא-מספקת.

 

אז היכן נוכל למצוא את החוקים, הכללים, אשר יכולים להנחות אותנו במהלך חיינו האנושיים, במערכות היחסים שלנו, במיכלול היחסים שלנו עם העולם הסובב אותנו?

התופעות בעולם החומר, אשר מהתצפיות בהן אנו מסיקים את חוקי הטבע, הן התגשמויות של עקרונות קוסמיים. עקרונות אלה כשמם כן הם – חלים על כל היקום ומבטאים את הסדר (קוסמוס = סדר) והסדירויות שבו. הם באים לידי ביטוי בעולם האורגני, בחיי אדם, כמו גם בעולם החומר.


מדוע יש לנו, או לפחות מדוע שיהיה לנו, ענין בעקרונות הקוסמיים? מה אנחנו מבקשים, ומדוע ולמה אנו מבקשים את זה?

דימוי עתיק לאדם הוא כרַכָּב הנוהג במרכבה הנמשכת ע"י מספר סוסים (או אריות, כמו בקלף 7 בטארוט). המרכבה היא כמובן המיכלול האנושי, והסוסים הם הפונקציות השונות של המיכלול. אם הסוסים דוהרים בצורה מתואמת – בהרמוניה – אז האדם יכול להתקדם ולהתפתח במסלול חייו. אבל אם אין תואם בין הסוסים אלא דיסהרמוניה, כשכל סוס מושך לכיוון אחר – אז התוצאה היא כאוס, ללא אפשרות להתקדם.

הכרת העקרונות הקוסמיים תסייע לנו להנחות את הסוסים למשוך את מרכבתנו בצורה תואמת.

לפיכך, חלק מהחינוך האנושי צריך להיות הכרת העקרונות הקוסמיים.

העקרונות הקוסמיים – עקרונות היסוד של הבריאה – הם באים לידי ביטוי בחיינו בכל מקרה. לכן כדאי לנו להכיר אותם, כדי שנוכל להשתמש בהם וליישם אותם בחיים שלנו בצורה מיטבית.


השאלה היא – איך אנו מזהים ומתארים את העקרונות הקוסמיים המשותפים (כלומר, באים לידי ביטוי גם וגם) לעולם האנושי, האורגני, ועולם החומר? איך לקבל מהם הנחיה וליישם אותם בצורה חיובית ובונה להתקדמות והתפתחות בחיינו?

נניח, כדוגמא, שיש בידנו מכשיר רדיו, ואנו מבקשים להתחבר לאחד משידורי הרדיו. אנו יודעים שכל תחנת רדיו מאופינת ע"י תדר משלה, וכדי להתחבר לאחת מהן, נניח גלי צה"ל, עלינו לכוון את מכשיר הרדיו שלנו לתדר המתאים. ברור לנו, ואין כאן שום ספק, שאם נכוון את המכשיר לתדר של רשת ב', למשל, לא נוכל לקלוט את גלי צה"ל – נקלוט משהו שונה.

כך הדבר גם עם העקרונות הקוסמיים. עלינו ללמוד למה אנו מבקשים להתחבר, ואיך לכוון את עצמנו להתחבר אליהם.

😊


אורי בן-יעקב G

© כל הזכויות שמורות

חשון ה'תשפ"א   אוקטובר 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה