פוסט מוצג

אדם ובריאה

  אנחנו, בני-האדם, הננו ישויות חוץ-פלנטריות, שבאים לכדה"א ומקבלים גוף כדי שבתקופת החיים פה נקיים התפתחות ולמידה. הלמידה מתאפשרת כאשר אנ...

מזון לנשמה

 

מהו מזון לנשמה?

במה הוא מזון לנשמה – כלומר, מהם המרכיבים החיוניים אשר מזון זה מספק לנשמה?

 

מזון עשוי לשמש הן לתחזוקה והן להתפתחות. בתקופת הילדות והנערות, כאשר הגוף עצמו בתהליך של התפתחות, המזון הגופני הינו חיוני לתהליך ההתפתחות; אולם כאשר האדם מתבגר והגוף סיים את תהליך ההתפתחות שלו, המזון הגופני משמש רק לתחזוקת הגוף.

בניגוד לגוף, הנשמה אינה מפסיקה להתפתח כאשר אדם מגיע לגיל בגרות. להיפך – ההתפתחות האמיתית של הנשמה יכולה להתרחש רק כאשר האדם הגיע לגיל בגרות והגוף סיים את ההתפתחות שלו. כל עוד הגוף בתהליך התפתחות אז ההתפתחות שלו במקום הראשון בסדר העדיפויות – זהו תהליך אורגני ואיננו תלוי ברצונות שלנו. ה"חינוך" המתקיים בשנים אלה אינו חינוך אלא אילוף, והוא יוצר אילוצים על הנשמה, אך לא התפתחות אורגנית אמיתית שלה. רק כאשר הגוף הפיסי סיים את ההתפתחות שלו קיימת האפשרות שהאדם הבוגר יוכל להתחיל להיות אחראי להתפתחות של הנשמה שלו. כי התפתחות של הנשמה יכולה להתרחש רק מתוך הבחירה החופשית, המודעת, המושכלת, של האדם הבוגר האחראי על חייו שלו.

זה אומר שהתנאים בהם אדם יכול לפעול להתפתחות הנשמה שלו מעוצבים, במידה רבה (אך לשמחתנו לא לחלוטין) במהלך תקופת ההתבגרות, ומה גודל האחריות שזה מטיל על החברה הבוגרת לגבי חינוך הדור הצעיר.

בדומה למזון הגופני, גם המזון לנשמה עשוי להיות מזון לתחזוקת הנשמה (ללא התפתחות), או מזון להתפתחות הנשמה.


אורי בן-יעקב G

© כל הזכויות שמורות

חשוון ה'תשפ"א   אוקטובר 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה